+38(050)596-39-46, +38(093)122-11-81, +38096-072-40-48

Адвокат Смородский Александр Григорьевич

Адвокат в Харькове. Все виды юридических услуг

Актуальні новини

Офшори і офшорні компанії: характеристика

Власникам великих організацій потрібно платити податки, сума яких часто стає надмірно великою. Нерідко підприємці використовують методи скорочення податків. Однак подібна діяльність заборонена законодавством. В результаті більшість бізнесменів вдаються до легального способу скорочення податків - офшори.

Що таке «офшор»? 

Офшори - підприємства, зареєстровані в іншій державі. Держави називаються офшорними зонами. Країни пропонують підприємцям співпрацювати з мінімальними податковими питаннями. Також іноді бізнесменам вдаються до цього заходу аби позбутися аудиту. 

Офшорна компанія 

Офшорна компанія - підприємство, яке співпрацює з офшорними зонами і використовує певні пільги. Які переваги у даного типу організації:

  • контролювати компанію можна за межами офшорної зони;
  • мінімальний відсоток податкових виплат;
  • анонімність;
  • офшорний рахунок

 

Компанія, яка перебуває в офшорній зоні, відкриває спеціальний рахунок по типу банківського. На ньому можна зберігати грошові кошти. Які переваги у офшорного рахунку:

  • процес реєстрації максимально простий;
  • мінімальна кількість документів;
  • закритий доступ до даних організації;
  • кількість перевірок зведені до мінімуму;
  • зручність для здійснення грошових операцій;
  • реєструвати офшорний рахунок можна на юридична або фізична особа.

Офшорні зони 

Офшори розташовуються в різних зонах. Для кожної з них існує найбільш перспективний вид бізнесу, який рекомендується реєструвати на даній території.

Мінімальний відсоток податкових виплат:

  • Великобританія;
  • Кіпр;
  • Шотландія.

Зареєстровані тут організації використовують пільги, пов'язані з відсотком податків. Операції не порушують законодавство.

Для бізнесу: 

  • Голандія;
  • Латвія;
  • Польща;
  • Швейцарія.

Країни підходять для організацій, діяльність яких спрямована на туризм, IT-технології та сільське господарство. Для даних видів бізнесу на території мінімальний відсоток податкових виплат.

Вивчення сучасних технологій:

  • Китай;
  • Сінгапур.

Для часного бізнесу:

  • Кіпр;
  • Швейцарія;
  • Естонія.

Співпраця з даними країнами рекомендується для тих підприємців, чия діяльність не порушує закон.

Перед укладанням договору з офшорною зоною потрібно вивчити законодавство країни. Також слід визначити, чи підходить діяльність для даної території і чи буде ведення бізнесу вигідним. Існують країни, чия економіка знаходиться на низькому рівні розвитку. У даних держав мінімальний відсоток податкових виплат, немає особливих вимог до перевірок по звітності, немає реєстру організацій та гарантована анонімність. Приклад держав:

  • Багамські острови;
  • Беліз;
  • Британські Віргінські острови.

Найбільші компанії, що піддаються фінансовим звітним перевіркам, використовують пільги і заносяться до реєстру організацій. Для цього використовуються такі території:

  • Кіпр;
  • Гонконг;
  • Люксембург; 
  • Швейцарія.

Глобальний тренд на деофшоризацію вимагає від бізнесу корінних змін звичних правил гри, а метод реєстрації компанії в офшорній зоні не є виходом з положення. Підприємцям потрібно вносити зміни в алгоритми роботи, щоб успішно розвивати і підтримувати свій бізнес. Для отримання консультації і відповідей на питання, що цікавлять ви можете звернутися в компанію Інтерлегал.

 

ВЕРХОВНА РАДА УХВАЛИЛА ЗАКОН ПРО РИНОК  ЗЕМЛІ 

Монобільшість Верховної Ради підтримала запуск ринку землі в Україні

В Україні запустили ринок землі: Верховна Рада ухвалила сенсаційне рішення про введення ринку землі з 2021 року.

За прийняття законопроекту в другому читанні та в цілому проголосували 259 народних депутатів при необхідному мінімумі в 226 голосів.

Верховна Рада прийняла закон про обіг земель сільськогосподарського призначення, який вводить ринок землі в Україні з 1 липня 2021 року.

Головне:

  • купувати землю зможуть тільки фізичні особи (не юридичні);

  • купувати дозволено не більш як 100 гектарів "у руки";

  • Землю можна буде купити тільки безготівковим розрахунком. Водночас всі кошти перевірятиме податкова.
  • з 2024 року отримають право купувати землю ще й юридичні особи, тоді "поріг" збільшать до 10 тис. га;

  • ринок запустять у липні 2021 року;

  • продавати державну та комунальну землю не будуть.

  •  

                     ПЕРЕРАХУНОК ПЕНСІЙ ВІЙСЬКОВИМ ПЕНСІОНЕРАМ

ВЕЛИКА ПАЛАТА ВЕРХОВНОГО СУДУ УКРАЇНИ СФОРМУВАЛА ПРАВОВУ ПОЗИЦІЮ У ЗРАЗКОВІЙ СПРАВІ

16 жовтня 2019 року Велика Палата Верховного Суду України ухвалила рішення у зразковій справі № 240/5401/18 щодо зменшення відсоткового розміру основної пенсії, призначеної за Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб".

У цій справі позивач звернувся до суду з позовом до ГУ Пенсійного фонду України в Житомирській обл. та зазначив, що з березня 2004 року він отримував пенсію у відповідності до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" у розмірі 83% грошового забезпечення. Постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" було збільшено грошове забезпечення військовослужбовців, а тому ГУ ПФУ у Житомирській обл. було здійснено перерахунок пенсії позивача з 01 січня 2018 року, однак її розмір було зменшено з 83% до 70% сум грошового забезпечення на підставі ч.2 ст.13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової службита деяких інших осіб" в редакції, що була чинною на час здійснення перерахунку пенсії. Згідно позовних вимог позивача: так як призначення та перерахунок пенсії є різними за змістом і механізмом процедурами, то внесені зміни до ч. 2 ст.13 вищевказаного Закону не стосуються перерахунку вже призначеної пенсії. Тому позивач просив суд визнати протиправними дії відповідача щодо зменшення основного розміру призначеної пенсії та зобовязати здійснити її перерахунок і виплату в осносвному розмірі 83% грошового забезпечення.

Рішенням Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду позов у цій зразковій справі було задоволено.

Велика Палата Верховного Суду підтримала висновки суду першої інстанції про те, що при перерахунку пенсії позивача віповідно до вимог ст. 63 ЗУ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" на підставі Постанови КМУ від 21 лютого 2018 року № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби та деяким іншим категоріям осіб" немає підстав для застосування механізму нового обчислення пенсії із застосуванням норм ч. 2 ст. 13 зазначеного Закону, яка застосовується саме при призначенні пенсії. Під час перерахунку пенсії змінною величиною є лише розмір грошового забезпечення. Натомість відсоткове значення розміру основної пенсії, яке обчислювалось при її призначенні відповідно до наявної вислуги років, є незмінним. Так, на момент виникнення спірних правовідносин було встановлено, що максимальний розмір пенсії не повинен перевищувати 70% відповідних сум грошового забезпечення. Однак застосування цього показника до перерахунку пенсії є протиправним тому, що стосується призначення нових пенсій, а не перерахунку вже  раніше призначених з огляду на принцип незворотності нормативно-правових актів у часі.

Таким чином Велика Палата Верховного Суду визначила, що порядок перерахунку призначених пенсій військовослужбовців урегульовано ст. 63 ЗУ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", яка змін не зазнавала, а також нормами Постанов КМУ від 30.08.2017 р. № 704 та від 21.02.2018 р. № 103, а тому застосування ст. 13 зазначеного Закону, яка регулює саме призначення пенсій, є протиправним, так як процедури призначення та перерахунку пенсії є різними за змістом і механізмом їх проведення.

Рішення Великої Палати Верховного Суду є зразковим для справ, у яких предметом спору є зменшення відсоткового розміру основної пенсії, призначеної за Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" при здійсненні перерахунку пенсії у звязку з прийняттям Постанови КМУ від 30.08.2017р. № 704 відповідно до ст. 63 вищевказаного Закону на підставі Постанови КМУ від 21.02.2018 р. № 103.